Категорії Статей
Wilo KSL 15/5-3 C - перевірка електричних цепей
У циркуляційних насосах “Wilo KSL 15/5-3 82W” встановлений тришвидкісний однофазний асинхронний двигун з номінальною напругою живлення 220В змінного струму та пусковим конденсатором на 2 мкФ. Діагностику електричних ланцюгів двигуна можна розділити на такі етапи:
- перевірка відсутності пробою обмоток на корпус насоса;
- перевірка цілісності робочої та пускової обмоток двигуна;
- перевірка пускового конденсатора.
1. Перевірку відсутності пробою обмотки на корпус можна виконати без зняття клемної коробки. Для цього вмикаємо мультиметр на вимірювання опору. Якщо у Вас мультиметр без автоматичного вибору меж вимірювання, необхідно вручну виставити максимальну межу, як правило, від 2 МОм і вище.
Далі, одним щупом торкаємося корпусу, а другим - клеми підключення заземлення (це третя клема в роз'ємі). Мультиметр повинен показати "0 Ом", що говорить про цілісність ланцюга, як показано на зображенні:
Тепер перевіряємо відсутність пробою обмоток, вимірюючи опір між клемами підключення живлення та заземлення. Опір ізоляції обмотки має бути не менше 1 МОм. Якщо опір менше, то експлуатація такого насоса смертельно небезпечна, оскільки на його корпусі може бути фазна напруга. Така поломка не ремонтується, і двигун необхідно замінити.
2. Перевірити цілісність обмоток двигуна можна не розбираючи клемну коробку. Включаємо мультиметр на вимірювання опору в діапазоні до 2 кОм та вимірюємо опір обмотки, торкаючись щупами мультиметру до клем підключення живлення насоса.
Циркуляційні насоси “Wilo KSL 15/5-3 82W” мають ручне перемикання швидрості, тому на клемній коробці, перемикачем встановлюємо III швидкість (найшвидшу). Потужність двигуна при цьому максимальна і становить 82 Вт, а споживання струму близько 0.35 А:
У такому режимі основна (робоча) обмотка асинхронного однофазного двигуна безпосередньо підключається до клем живлення двигуна. Її опір має бути близько 210 Ом:
Додаткова (пускова) обмотка двигуна послідовно підключена через пусковий конденсатор і має відвід від середини для другої швидкості. Її повний опір становить близько 260 Ом. Для зниження швидкості обертання, вивод основної обмотки підключається послідовно через додаткову обмотку за допомогою перемикача. Це дає можливість перевірити цілісність додаткової обмотки без зняття клемної коробки. Нижче наведено таблицю параметрів двигуна насоса “Wilo KSL 15/5-3 82W”:
| Швидкість | Опір, Ом | Потужність, Вт | Струм, А | Продуктивність, л/хв |
| III (max) | 210 | 82 | 0,36 | 2474 |
| II | 340 | 59 | 0,27 | 1834 |
| I (min) | 470 | 38 | 0,18 | 982 |
Якщо зняти клемну коробку, то опір обмоток двигуна можна виміряти безпосередньо на роз'ємі статора. Робоча обмотка підключена до клем 1 і 8, а пускова до клем 2,5 і 7:
3. Конденсатор є важливою деталлю однофазного асинхронного двигуна. Він служить для створення фазового зміщення струму між пусковою та робочою обмотками. В результаті виникає магнітне поле, що обертається, необхідне для руху ротора мотора. По мірі втрати ємності конденсатора зменшується момент обертання на валу насоса, що призводить до зниження його продуктивності. При цьому погіршується циркуляція теплоносія, знижується ККД котла. Подальше зниження ємності може призвести до ситуації, коли моменту, що обертається, буде мало для запуску насоса. Рециркуляція теплоносія буде порушена, що призведе до його перегріву і спрацьовування аварійного датчика, що запобігає закипанню теплоносія.
Для перевірки ємності конденсатора необхідно зняти клемну коробку. Спочатку знімаємо кришку. Плоскою викруткою підтягуємо язичок і, піднявши кришку, відсуваємо її в протилежний бік:
Для доступу до гвинтів кріплення виймаємо конденсатор. Відкручуємо гвинти і вгору знімаємо клемну коробку:
Тепер, отримавши доступ до клем роз'єму підключення до статора двигуна, можна перевірити ємність конденсатора.
Вибираємо в мультиметрі режим вимірювання ємності та перевіряємо пусковий конденсатор, як показано на малюнку. Його ємність має бути близько 2 мкф. Допустиме відхилення ємності становить 10%.
Якщо ємність конденсатора нижче допустимої, його необхідно замінити. Для зручності спочатку виймаємо комутатор, який перемикає швидкості двигуна, з корпусу клемної коробки.
З одного боку комутатора плоскою викруткою натискаємо на пелюсток клямки і акуратно видавлюємо його з корпусу:
Роз'єм для підключення виводів пускового конденсатора та ланцюгів живлення виконаний за типом "ластівчин хвіст". Не треба намагатися силою витягнути дроти, це може призвести до деформації (поломки) роз'єма.
Для вилучення проводів з роз'єму необхідно трохи підняти рухому частину конектора (білого кольору), плоскою викруткою підчепивши її знизу. Це розіжме пелюстки роз'єму і дозволить вільно (без зусиль) вийняти дроти.
Складання проводимо у зворотній послідовності.
Вставляємо виводи нового конденсатора в отвори роз'єму і, натиснувши на верх рухомої частини, опускаємо її до упору в корпус комутатора:
Далі, вставляємо комутатор у корпус клемної коробки та встановлюємо її на двигун. Прикручуємо клемну коробку гвинтами, не забувши прикрутити провід заземлення.
Акуратно укладаємо пусковий конденсатор і закриваємо кришку клемної коробки, як показано на малюнку:
На цьому перевірка та ревізія електричної частини насоса закінчена і він готовий до встановлення в котел.






























