Категорії Статей
Wilo INTKSL 15/5-2 82W - перевірка електричних цепей
У циркуляційних насосах “Wilo INTKSL 15/5-2 82W” встановлено двошвидкісний однофазний асинхронний двигун з номінальною напругою живлення 220В змінного струму та пусковим конденсатором на 2 мкФ. Діагностику електричних кіл двигуна можна розділити на такі етапи:
- перевірка відсутності пробою обмоток на корпус насоса;
- перевірка цілісності робочої та пускової обмоток двигуна;
- перевірити пусковий конденсатор.
1. Перевірку відсутності пробою обмотки на корпус можна виконати без зняття клемної коробки. Для цього вмикаємо мультиметр на вимірювання опору. Якщо у Вас мультиметр без автоматичного вибору меж вимірювання, необхідно вручну виставити максимальну межу, як правило, від 2 МОм і вище.
Далі одним щупом торкаємося корпусу, а другим, по черзі, проводів, що виходять з клемної коробки. Опір ізоляції обмотки має бути не менше 1 МОм. Якщо опір нижче, то експлуатація такого насоса смертельно небезпечна, оскільки на його корпусі може бути фазна напруга. Така поломка не ремонтується і двигун необхідно замінити.
2. Для перевірки цілісності обмоток двигуна необхідно зняти клемну коробку.
Включаємо мультиметр на вимірювання опору в діапазоні до 2 кОм та вимірюємо опір обмотки, торкаючись щупами мультиметра до клем підключення живлення насоса.
Основна обмотка підкючена до клем 5 - 3 і має опір близько 200 Ом. Додаткова (пускова) обмотка двигуна підключена до клем 1 – 6 і має відведення від середини, для другої швидкості, підключеної до клеми 4. Її повний опір становить близько 260 Ом.
Для зниження швидкості обертання за допомогою комутацій на платі управління виведення основної обмотки підключається послідовно через додаткову обмотку.
3. Конденсатор є важливою деталлю однофазного асинхронного двигуна. Він служить для створення фазового зміщення струму між пусковою та робочою обмотками. В результаті виникає магнітне поле, що обертається, необхідне для руху ротора мотора.
Для перевірки ємності конденсатора необхідно зняти клемну коробку. Тепер, отримавши доступ до клем роз'єму підключення до статора двигуна, можна перевірити ємність конденсатора.
Вибираємо в мультиметрі режим вимірювання ємності та перевіряємо пусковий конденсатор, як показано на малюнку.
Його ємність має бути близько 2 мкф. Допустимо відхилення ємності становить 10%. Якщо ємність конденсатора нижче допустимої, його необхідно замінити.
У міру втрати ємності конденсатора зменшується момент обертання на валу насоса, що призводить до зниження його продуктивності. При цьому погіршується циркуляція теплоносія, знижується ККД котла. Подальше зниження ємності може призвести до ситуації, коли моменту, що обертається, буде мало, для запуску насоса. Рециркуляція теплоносія буде порушена, що призведе до його перегріву і спрацювання аварійного датчика закипання теплоносія, що запобігає.
На цьому перевірка та ревізія електричної частини насоса закінчена.









